בדיקת דירה לפני קנייה

בדיקת דירה לפני קנייה – המדריך לקנייה מוצלחת

קניית דירה היא אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות שמבצע האזרח הממוצע בחייו, ואולי אפילו העסקה הגדולה מכולן. במאמר זה נביא מדריך קצר שיסייע לכם לבצע קניית נדל"ן מוצלחת. נוסף לבדיקות השונות, שאותן נפרט במאמר זה, חובה על כל רוכש דירה לבצע בדיקת בדק בית. בדק בית היא בדיקה לפני קנייה של כל נכסי נדל"ן. מטבע הדברים בעת רכישת דירה אנו מתרגשים, שמחים וגם קצת חוששים. כדי להבטיח את ההשקעה הגדולה, כדי לא להיות מופתעים ומאוכזבים ממצב הנכס לאחר זמן קצר, מומלץ לכל רוכש לבצע בדיקת דירה לפני קנייה.

בדיקת דירה לפני קנייה – מהם הבדיקות המומלצות?

    • לפני קניית הדירה חשוב לבדוק את סביבת המגורים. האם כל השירותים הנחוצים נמצאים בהישג יד? האם בסביבה יש גני ילדים, מערכת חינוך מפותחת, קופת חולים, מרכז קניות, גינות משחק ועוד.
    • כאשר רוכשים דירה חדשה מהקבלן חשוב לברר על אודות הקבלן. האם הוא רשום בפנקס הקבלנים? האם רישיון העבודה שלו בתוקף? האם יש לו ניסיון, המלצות ועוד
    • חשוב לברר כי על הקרקע אין עיקולים ושעיבודים. בכל לשכת רישום המקרקעין אפשר לעיין במסמכי הבעלות על הקרקע.
    • לפני קבלת דירה חדשה מהקבלן או לפני חתימת חוזה בעת קניית דירה מיד שנייה חשוב להזמין בדיקת בדק בית. בדק בית היא בדיקת דירה לפני קנייה המאתרת ליקויי בנייה. חברת בדק בית בודקת באופן אובייקטיבי ובליווי ציוד וידע מתאים את מצב הדירה ומצביעה על כשלים שונים כמו רטיבות, בעיות אסתטיות, בעיות בטיחות ועוד. לאחר הבדיקה תקבלו חוות דעת מקצועית מאת החברה הבודקת. באמצעות חוות הדעת תוכלו לנהל משא ומתן עם הקבלן על תיקון הליקויים. בעת קניית דירה מיד שנייה, חוות הדעת תשקף את מחירה הריאלי של הדירה בעקבות תוצאות הבדיקה.
    • בדיקת דירה לפני קנייה בודקת אם אין חריגות בנייה במבנה. חריגות בנייה יכולות להיות גם חריגות "קטנות" כמו סגירת מרפסת או חריגות משמעותיות כמו תוספות בנייה ועוד. חשוב לדעת כי הרשויות המקומיות רואות בבעל הדירה את האחראי לכל חריגות בנייה ומטילות עליו את הקנסות, גם אם הוא לא ביצע את החריגות בפועל. כדי להימנע מקנסות ומאי נעימות מומלץ לבצע בדיקת דירה לפני קנייה ולבדוק האם קיימות חריגות בנייה במבנה.
  • חשוב מאוד לבצע בדיקת דירה לפני קנייה ולבדוק האם בסביבת הדירה מוצבות אנטנות סלולאריות המפיצות קרינה או האם בקומת הקרקע או במחסן יש גז ראדון או סוגי גז אחרים העלולים לסכן חיים.

חוק המכר – דע את זכויותיך

חוק המכר נחקק בשנת 1973 ומטרתו היא להגן על הזכויות של רוכשי הדירות.

בשנת 1990 הוספו תיקונים נוספים לחוק המכר. אחרי שהתברר כי ההגנה על זכויות הרוכשים לוקה בחסר, החליטה כנסת ישראל להוסיף תיקונים לחוק. בעקבות התיקונים התחזק מעמדם של רוכשי הנדל"ן אל מול המוכרים.

בעקבות התיקונים הוארכה תקופת בדק בית בקניית דירות חדשות. תקופת בדק בית היא התקופה שבה חלה אחריות הקבלן על תיקון ליקויי בנייה בתחומים רבים. תקופת האחריות הוארכה ולכל ליקוי בנייה נקבעה תקופת אחריות שונה. כדי לממש את הזכויות שהחוק מקנה לרוכשים מומלץ לבצע בדיקת דירה לפני קנייה. אם לא תבצעו את הבדיקה, ייתכן כי ליקויי הבנייה יתגלו אחרי תקופת האחריות ועלות התיקונים תחול על הרוכשים.

על ליקויי בנייה בתחום הרטיבות, בעיות בדודי שמש, בעיות בחיפוי קירות ובריצוף, מחייב חוק המכר תקופת אחריות של שלוש שנים מיום הכניסה לדירה.

על בעיות בצנרת המים, בצנרת ההסקה ועוד, תקופת האחריות היא עד שנתיים מיום הכניסה לדירה.

על ליקויי בנייה בשלד המבנה או סדקים בתקרה ובקירות, אחריות הדירה חלה במשך חמש שנים מיום הכניסה לדירה.

ליקויים בחיפוי הקירות בצבע, בטיח ובריצוף יש לתקן במשך שבע שנים.

כדי להביא את חוק המכר לידי מימוש חשוב לבצע בדיקת בדק בית. פעמים רבות ינסה הקבלן להוכיח כי הנזקים נגרמו על ידי הדיירים והוא אינו חייב לתקן אותם. בדיקת בדק בית תאתר את הליקויים עוד לפני הכניסה לדירה ותמנע את הטלת האחריות על רוכש הדירה.

בדיקת דירה לפני קנייה – כדי לאתר ליקויי בנייה

ליקויי בניה הם אי התאמות בין מה שהבטיח הקבלן בעת רכישת דירה לבין מה שקיבל הרוכש בפועל. ביקורת מבנים מקצועית מאתרת ליקויי בנייה בתחומים רבים.

ליקויי בניה ביסודות המבנה ובשלד הבניין. סדקים עבים בקירות, מדרגות רעועות, פגיעה בעמודים התומכים בקירות ועוד ליקויי בנייה אלו עלולים לסכן את חיי הדיירים.

ליקויי בנייה הפוגעים באיכות החיים של הדיירים כמו פגיעה במערכת הבידוד, רטיבות, כתמי עובש ופטריות על הקירות ועוד.

ליקויי בנייה אסתטיים – טיח נושר, מרצפות עקומות, אריחי קרמיקה בגוונים שונים ועוד.

ליקויי בנייה הפוגעים בבטיחות הדיירים כמו סורגים נמוכים מהתקן, רווחים גדולים בין שלבי המעקה, בניית חדרי הביטחון לא לפי התקנים המחייבים ועוד.

ליקויי בנייה הנובעים מרשלנות או מבנייה בלתי מקצועית כמו שימוש בחומרי בנייה מאיכות ירודה, מינון לא נכון של חומרים חיוניים כמו ברזל, בטון ועוד.

נוסף על כל אלה קיימים מאות סוגים של ליקויי בנייה בתחומים שונים. צוות האתר "ארבע קירות" הוא בעל ניסיון רב באיתור מאות ליקויי בנייה. מומחי החברה הם בעלי ידע וניסיון ומצוידים בציוד חדיש ועדכני.

חוות דעת מקצועית היא חלק בלתי נפרד מכל בדיקת דירה לפני קנייה

    • אחרי סיום בדיקת בדק בית מקבל רוכש הדירה חוות דעת מקצועית. חוות הדעת המקצועית מפרטת את כל ליקויי הבנייה שנמצאו בבדיקה בצירוף צילומים.
    • בעזרת חוות הדעת יכול רוכש הדירה לדרוש מהקבלן את תיקון הליקויים.
    • בעת קניית דירה מיד שנייה חוות הדעת תוכל לסייע לרוכש לנהל משא ומתן על אודות מחיר הדירה. במקרים שבהם התגלו ליקויי בנייה חמורים יוכל המוכר לדרוש להוזיל את מחיר הדירה ולעתים אפילו לבטל את העסקה, לכן לא כדאי לוותר על בדיקת דירה לפני קנייה.
    • במקרים שבהם מסרב הקבלן לתקן את הליקויים יכול רוכש הדירה לפנות אל בית המשפט ולבקש סיוע משפטי.
    • רק חוות דעת אשר נכתבה באופן מקצועי ומנוסחת לפי דרישות פקודת הראיות וחתומה בידי מומחה, תהיה מסמך קביל בבית המשפט.
    • חברת "ארבע קירות" מעסיקה מומחים ועורכי דין מומחים בתחום. הודות לשיתוף הפעולה ולידע המקצועי של כל מומחה בתחומו, זכתה החברה באלפי תביעות בבית המשפט.
  • רוצים לבצע בדיקת דירה לפני קנייה? מחפשים את הטובים ביותר? צרו קשר עם "ארבע קירות" באמצעות האתר או בשיחת טלפון. במשך כל התהליך ילוו אתכם מומחים ועורכי דין מיומנים. אל תוותרו, גם לכם מגיע את הטובים ביותר.