ביקורת ליקויי בנייה

כדי לוודא כי קיבלנו תמורה להשקעה

חוק המכר אשר נחקק בשנת 1968 קובע כי אם התגלו ליקויי בנייה הדירה החדשה, על הקבלן מוטלת החובה לתקן אותם. בפי העם ביקורת ליקויי בנייה נקראת בדק בית. לבדיקה זו יש חשיבות מרובה בעת קניית דירה חדשה מקבלן או בעת קניית דירה מיד שנייה. רק ביקורת ליקויי בנייה יכולה להיות הערובה כי הקונה קיבל תמורה מלאה להשקעתו הכספית הגבוהה. צוות החברה "ארבע קירות- ביקורת מבנים ובדק בית" הוא הצוות המוביל בתחום ביקורת ליקויי בנייה. עובדי החברה מצוידים בציוד חדיש ועדכני ובעלי ידע וניסיון רב. מומחי החברה ילוו אתכם בכל תהליך הבנייה, מקניית הדירה ועד לחנוכת הבית. אל תוותרו על בדיקת בדק בית, השקעתם כסף רב, מגיע לכם את הטוב היותר.

ביקורת ליקויי בנייה – חמש בדיקות חיוניות

ביקורת ליקויי בנייה היא ביקורת הנדסית מקיפה הבודקת כל אלמנט במבנה. ביקורת ליקויי בנייה בודקת את איכות האריחים, את חיפוי הקירות, את איכות הבטון, את מינון החומרים ועוד. הבדיקה תבדוק גם את תקינות המערכות השונות כמו מערכת החשמל, מערכת האינסטלציה, מערכת כיבוי האש ועוד.

ביקורת ליקויי בנייה תבדוק כשלים בשלד המבנה. האם עבודת האיטום התבצעה בהתאם לתקנות? חשוב לציין כי בעיות באיטום גורמות לרטיבות, והרטיבות עלולה לפגוע ביציבות המבנה ולסכן את חיי הדיירים.

ביקורת ליקויי בנייה תבדוק האם הקבלן ביצע בפועל את כל ההבטחות שהבטיח בעת חתימת החוזה ואשר פורטו במפרט הבנייה המצורף לחוזה. הביקורת תבדוק, לדוגמה, האם שטח הדירה מתאים למה שפורט בחוזה, מה רוחב המדרגות, מה גובה החלונות והמעקות, מה רוחב המסדרונות , מה רוחב המדרגות, האם המדרגות נבנו בהתאם לתקנות הבטיחות ועוד.

ביקורת ליקויי בנייה תבדוק את הבידוד של המבנה. כשלים במערכת הבידוד ימנעו מכם לחמם היטב את הדירה בחורף ולקרר אותה בקיץ. גם הוצאות החימום והקירור יהיו גבוהות יותר, שכן תידרש אנרגיה מרובה לחימום או לקירור הדירה.

ביקורת ליקויי בנייה תבדוק את הרכוש המשותף בבניין. אנשי המקצוע יבדקו את שטח החנייה, את שטחי המחסנים, את שביל הגישה אל הבית, את תקינות המרזבים, את איטום הגגות ועוד.

ביקורת ליקויי בנייה תאתר הימצאות גזים רעילים כמו גז הראדון. בשנים האחרונות, בשל מספר אסונות שקרו עקב הימצאות גזים רעילים, עלתה המודעת לבדיקת גזים רעילים. הימצאות גז רעיל בסביבת המגורים עלולה לפגוע בבריאות ואף לגרום לסכנת חיים.

ביקורת ליקויי בנייה – מי הם המשתתפים בבדיקה?

    • בדק בית מתבצע על ידי מומחה מוסמך. רק מומחה המצויד בציוד החדיש והמתאים לבדיקה יוכל לאתר את כל ליקויי הבנייה. רוב ליקויי הבנייה הם ליקויים סמויים שאינם מתגלים במבט בלתי מקצועי. כדי לגלות את הסודות המסתתרים בקירות יש להצטייד בידע מקצועי ובציוד מתאים. חברת "ארבע קירות" מעסיקה עובדים מומחים, הודות לעובדים המקצועיים ולציוד החדיש יכולה החברה לאתר מאות ליקויי בנייה.
    • לעתים יתגלו ליקויי בנייה ייחודיים כמו למשל בעיות באקוסטיקה או בעיות מיוחדות במערכת האינסטלציה או במערכת החשמל ועוד. במקרים אלו תשכור החברה מומחה המתמחה בתחום הספציפי. חוות הדעת של המומחה המומחה תינתן נוסף על חוות הדעת של החברה.
    • כאשר עולה חשש כי שטח הנכס אינו מתאים לאמור בחוזה, כי החדרים, לדוגמה , קטנים מהמובטח ועוד, תשכור החברה מודד מוסמך כדי למדוד בדייקנות את שטח הנכס. ממצאי הבדיקה של המודד המוסמך יצורפו לחוות הדעת שתינתן בתום הבדיקה.
    • כאשר מתגלים ליקויי דירה שאינם ניתנים לתיקון, כמו למשל כאשר שטח הדירה קטן מהמובטח, יזמינו אנשי צוות "ארבע קירות"" שמאי מוסמך כדי לאמוד את הנזקים ולהגיש בקשה לפיצוי כספי.

בחברת "ארבע קירות – ביקורת מבנים ובדק בית" עובדים בשיתוף פעולה מומחים ועורכי דין מיומנים בתחום. רק שיתוף פעולה פורה בין שני בעלי המקצוע יביא לתוצאות טובות. המומה יבצע את הבדיקה ההנדסית ואילו עורך הדין ינסח את חוות הדעת וילווה את הלקוח בניהול המשא ומתן עם הקבלן ובמקרה הצורך בפנייה אל בית המשפט. חשוב לציין כי חוות שעת שאינה מנוסחת כראוי לא תוכל להיות מסמך קביל בבית המשפט.

 

בדיקת ליקויי בנייה – כמה דברים שחשוב לדעת

רוב האנשים הקונים דירה אינם מודעים לליקויי הבנייה בנכס שאותו הם רכשו בעמל רב. חשוב לציין כי ליקויי בנייה הם הגורם מספר אחד בירידת ערך הנכס.

ליקויי בנייה רבים עלולים להתגלות כעבור תקופה ארוכה, אך כאשר הם יתגלו הנזק כבר נגרם, תקופת האחריות הסתיימה ורוכשי הדירה ייקלעו להוצאות כספיות גבוהות.

יש הבדל בין בדיקת ליקויי בנייה בדירה חדשה לבין בדיקה בדירה ישנה. דירה ישנה עומדת על תילה שנים רבות, ומטבע הדברים שיני הזמן גרמו לליקויי בנייה. יש לדעת כי בדירות הקרובות לים, יתגלו יותר ליקויי בנייה בשל הבלאי המואץ והחשיפה הגדולה לפגעי מזג אוויר. בדק בית בדירה מיד שנייה הוא לא צורך, הוא חובה.

אם יש לכם נכס להשכרה, מומלץ להזמין ביקורת מבנים לאחר סיום כל תקופת שכירות. ביקורת מבנים לאחר השיפוץ תבדוק את מצב נכס ואת הנזקים שנגרמו לו. אם יתגלו ליקויי בנייה שבוצעו על ידי השוכרים תוכלו לחייב אותם בתיקון הנזקים.

בדיקת ביקורת מבנים כדאית גם לאחר שיפוצים. בשוק פועלים קבלני שיפוץ לא מקצועיים, הם עלולים לפגוע, אפילו בשגגה, בתשתיות המבנה ולגרום נזק רב ובמקרים קיצוניים אף לגרום לסכנת חיים. בדק בית לאחר שיפוצים יוודא כי מלאכת השיפוץ בוצעה במקצועיות, למבנה לא נגרם נזק וקבלן השיפוצים מילא את כל התחייבויותיו.

חוות דעת מקצועית אשר ניתנת ללקוחות בסוף הבדיקה היא כלי רב עוצמה. באמצעות חוות הדעת תוכלו לנהל משא ומתן מקצועי עם הקבלן באשר לתיקון הליקויים. בעת קניית דירה מיד שנייה חוות הדעת המקצועית תשקף במדויק את מצב הנכס. הודות לחות הדעת תוכלו לאמוד את מחירו הריאלי של הנכס ואת כדאיות העסקה.

חוות הדעת המקצועית מפרטת את ליקויי הבנייה, מציעה דרכים לתיקון ומתמחרת את עלויות התיקון בהתאם למחיר המקובל בשוק.

חברת "ארבע קירות" מעסיקה מומחים ועורכי דין מקצועיים. שיתוף הפעולה בין בעלי המקצוע מוכיח את עצמו. עשרות לקוחות מרוצים מתגו את "ארבע קירות" כחברה הטובה ביותר. קניתם נכס? אל תוותרו על בדיקת ליקויי בנייה מקצועית ומהימנה. הזמינו את המומחים כי גם לכם מגיע את הטובים ביותר.