שירותי בדק בית

ביקורת מבנים לבית חדש

ביקורת מבניםהבית החדש שרכשתם מהווה את ההשקעה הכספית הגדולה ביותר עבורכם. לבטח אינכם מעוניינים להיות מופתעים לגלות בעיות בבית לאחר שנכנסתם להתגורר בו. לכן, דרושה ביקורת המבנים הטובה ביותר בכדי לאתר ליקויי בדק בית אלה.אנו יכולים לעזור לכם בעניין זה.

אין אם מדובר בבית גדול ובין אם מדובר בבית קטן, בית חדש או בית ישן, אנו נעזור לכם להבין את מצבו הפיסי וליקויי הבניה המצויים בו. מטרתנו היא לאפשר לך להרגיש נוח עם החלטתכם ברכישה הבית.

ביקורת המבנים בעיקרה הינה בדיקה ויזואלית תוך שימוש במכשור אלקטרוני לאיתור ליקויים נוספים שאינם נראים לעין. בדק הבית נערך על ידי מומחה בעל ניסיון וידע רב בתחום הבניה. ביקורת מבנים כוללת בדיקה של מרכיבי הבית השונים כגון שלד המבנה, עבודות גמר (ריצוף, טיח, חלונות, דלתות), עבודות תשתית (מערכות חשמל ואינסטלציה), מערכות איטום וניקוז, גג המבנה, חצר ונושאים בטיחותיים.

ממצאי הביקורת מפורטים בחוות דעת מומחה ומלווים בתצלומים צבעוניים הממחישים את ליקויי הבנייה שאותרו.

חשוב להכין מראש מסמכים שונים שעשויים להיות לעזר לצורך הביקורת כגון: מפרטים טכניים, תוכניות ושרטוטים וכדומה.

בדק בית במהלך בניה

תארו לעצמכם מצב שבו לא יתכן פגם כלשהו במבנה חדש כיוון שהוא עבר את הבדיקות של הרשויות השונות (כגון עריה). תארו לעצמכם כי לחברה הקבלנית מערך של "בקרת איכות" שמבטיח שלא יהיו ליקויים במהלך עבודות הבניה. חישבו על כך פעם נוספת!

באתר זה פרק מיוחד ובו תצלומים של ליקויי בניה שאותרו במהלך עבודת הבניה. רוכשי דירות נבונים, מזמנים בודק מומחה מטעמם שיעקוב אחר מהלך הבניה ויאתר ליקויים עוד בשלב מוקדם ובכדי שניתן יהיה לתקנם כבר במהלך הבניה לפני מסירת הדירה לרוכש. במקרים מסוימים ליקויים שאינם מתוקנים במהלך הבניה, לא יהיו ניתנים לתיקון בעתיד והם יוגדרו כליקויי בניה בלתי הפיכים המפחיתים מערך הנכס. רוכשי דירות מתוחכמים יותר עורכים בדיקה ע"י מומחה למסמכים הטכניים של הנכס (תוכניות ומפרטים טכניים), עוד בטרם הרכישה.

לרוב נמצאים עשרות של ליקויים מסוגים שונים. בין אם מדובר בעבודת בניה לקויה, שימוש בחומרים באיכות נמוכה, אי התאמה לתקנים ותקנות, אי התאמה למסמכים הטכניים ועוד. כל ממצאי בדק הבית מאוגדים בחוברת "חוות דעת מומחה" המסופקת ללקוח בשלושה העתקים הכוללים גם תצלומים צבעונים של הליקויים המרכזיים שאותרו.

ביקורת במהלך תקופת האחריות ותקופת הבדק

>חוק מכר הדירות מגדיר את מחויבות הקבלן כלפי רוכש הדירה. ע"פ החוק, קיימת תקופה בת שלוש שנים שתחילתה ממועד מסירת החזקה על הדירה ומוגדרת כתקופת בדק. לאחר תום תקופה זו מתחילה תקופת האחריות, שאורכה בין שנה לשבע שנים בהתאם לאופי הליקוי שנמצא. בנוסף, יתכנו מצבים שבהם אותרו אי התאמות יסודיות גם לאחר פרק זמן זה.

גם אם לא ערכתם את בדק הבית במהלך עבודות הבניה, עדיין לא מאוחר מדי. אחריות הקבלן עדיין בתוקף, אולם יתכנו ליקויים שכבר מאוחר מדי לתקנם ובעבורם צריך לדרוש פיצוי כספי, או ליקויים שניתן עדיין לתקנם ומחובת הקבלן לבצעם.

בדיקת בית או דירה לפני רכישה

כשרוכשים דירה או בית יד שנייה, לרוב לקונה הממוצע אין את הכלים, הידע ויכולת לבדוק את מצבו הפיזי של הנכס ואם קיימים בו ליקויים שהינם מעבר לבלאי סביר. מומחה, בעל ניסיון עשיר בבדיקה של אלפי יחידות דיור והנעזר במכשור לצורך איתור חלק מן הליקויים הנסתרים, ייתן בעבורכם חוות דעת מפורטת המצביעה על הליקויים השונים שבדירה והאם הינם חורגים מעבר לבלאי סביר עבור הנכס שאותו הנכם מעוניינים לרכוש. במקרים כאלה יתכנו ליקויים שונים, החל מנזקים שונים לשלד המבנה, רטיבויות, נזילות מים ועד לתשתיות לקויות מתחת לריצוף.

חשוב לדעת כי יש לדרוש מן המוכר את תוכניות הנכס, כפי שהן מופיעות במחלקת ההנדסה של הרשות מקומית, בכדי שבמהלך הבדיקה יבדוק המומחה את ההתאמה בין הקיים בפועל לבין הרישומים בשרטוטים.

ייעוץ ותיעוד הנדסי

יעוץ ותיעוד הנדסילדאבוננו, לא תמיד דברים מתרחשים כפי שתכננו אותם. אנו מספקים מערך של יעוץ כגון הערכת מצב הפיסי של נכסים, בדיקת מסמכים טכניים (מפרטים, תוכניות וכו'), תיעוד מצבו של מבנה בזמן נתון וכדומה. חוות דעת בנושאים אלה יכולה לשמש כראיה בבית משפט אשר משקפת את מצב המבנה באותה עת.

בדיקת עמידות ברעידות אדמה

בשנים האחרונות הועלתה המודעות בארץ בנושא של הכנת מבנים קיימים לקראת רעידת אדמה אפשרית. מומחים טוענים כי צפויה בישראל, בסבירות גבוהה מאוד, רעידת אדמה חזקה בטווח זמן של 50 שנה. לצורך הערכות למצב כזה, מונתה על ידי הממשלה ועדה מיוחדת שחקרה את הנושא והסיקה מסקנות והמלצות כיצד להכין מבנים קיימים ולשפר את עמידותם ברעידות אדמה. בעקבות המלצות הועדה, פורסם תקן 2413 חדש עלי ידי מכון התקנים הישראלי ובו הנחיות כיצד לסווג את המבנים בעמידותם ברעידת אדמה אפשרית כזו ומהם הדרכים שבהם כדאי לנקוט בצורך העלאת סף העמידות.

מומחי חברתנו יספקו לך חוות דעת מפורטת ובה יקבע סווג המבנה. ניתן להזמין חוות דעת מורחבת שבה יפורטו המלצות והנחיות לגבי החיזוקים האפשריים.

שמאות מקרקעין

לחברתנו מערך שמאי מקרקעין מומחים המספקים את השירותים הבאים:

    • ערכת שווי נכסים מסחריים ופרטיים

הערכת שווי ירידת ערך נכסים כתוצאה מפגמים שונים הקיימים בהם. חוות דעת של שמאי מקרקעין קבילה כחוות דעת מומחה בבית המשפט.

 

בדיקה אקוסטית

אחת הבעיות השכיחות ביותר בבתים משותפים הינה מעבר רעשים כתוצאה מבידוד אקוסטי לקוי. רעשים כאלה יכולים לעבור בדרך כלל בנסיבות הבאות:

    • בין דירות סמוכות בעלי קירות משותפים.
    • בזמן זרימת מים בצינורות ביוב או צינורות אספקת מים.
    • בין חדר אחד לשני באותה יחידת דיור.
    • בין קומה לקומה.
    • בין דירה לחדר מכונות הנמצא בסמוך (קיר הפרדה, תקרה או רצפה).

מהסביבה בה נמצא הבניין (לדוגמא בקרבת כביש סואן, מסילת רכבת או בקרבת שדה תעופה).

קיימים תקנים רבים המגדירים את כושר הנדרש מכל אלמנט בבנין. באוזרים רועשים, ישנן דרישות של הרשויות המקומיות לגבי נקיטה באמצעים לצורך הפחתת הרעש.

חברתנו מספקת שירות של בדיקה אקוסטית בכדי לקבוע אם רמת הרעש העוברת ליחידת הדיור הנבדקת הינה במסגרת המותר. חוות הדעת נערכת על ידי מומחים לאקוסטיקה ולבנין. חוות הדעת כוללת את ההמלצות לפתרון הנדרש והערכה כספית לגבי תיקון הנזקים.

בדיקת רכוש משותף בבנייני מגורים

בניינים משותפים מחולקים למספר קטגוריות. ככל שהמבנה גדול יותר, כך מצויות בו מערכות מורכבות יותר המצריכות בדיקות מיוחדות ומקצועיות לוודא כי הותקנו כראוי ועל פי התקנים.

    1. בניינים רבי קומות, שגובה ריצפת הכניסה לדירה העליונה שבהם עולה על 27.00 מטרים מגובה ריצפת הכניסה הקובעת לבניין (במידה וזו אינה עולה על 1.20 מ' ממפלס הקרקע). בבניינים אלה דרישות מיוחדות ע"פ התקנים והתקנות הכוללות בין היתר:
      • שני חדרי מדרגות מוגנים
      • שתי מעליות, כשאחת מהן הינה מעלית "אלונקה".
      • מאגר מי שתייה ומי כיבוי אש הנמצא על גג המבנה
      • שילוט הכוונה למילוט בזמן חירום.
      • גנרטור חירום
    2. בניינים גבוהים, בהם גובה ריצפת הכניסה לדירה העליונה ממפלס הכניסה הקובעת לבניין, הינו בין 12.00 מטרים ל- 27.00 מטרים. גם לבתים אלה דרישות מיוחדות ע"פ התקנים והתקנות הכוללות לדוגמא:
      • חדר מדרגות אחד מוגן (עשוי בטון עם דלתות אש בכל קומה).
      • מאגר מים ע"ג הגג להבטחת לחץ מים מספיק לצורכי הדירות וכן לצורכי כיבוי.
      • שילוט הכוונה לזמן חירום.

 

    1. בניינים שאינם גבוהים או רבי-קומות, בהם ריצפת הכניסה לדירה העליונה אינה גבוהה מ- 12.00 מטרים לעל לגובה הכניסה הקובעת לבניין. הדרישות לגבי התקנים מיוחדים, תלוי במספר הקומות בבניין. לדוגמא, בבניינים שבהם מעל ארבע קומות מגורים נדרש להתקין בכל קומה אביזרים לכיבוי אש הכוללים גלגלון, ברז הידרנט, מטף וזרנוקים.
    1. בניינים מדורגים, הבנויים על צלע הר ואשר הכניסה אליהם הינה בחלקם העליון או התחתון או במרכז ואשר הגישה לדירות הינה בחדר מדרגות (בדרך כלל חדר מדרגות פתוח ללא קירוי).
  1. בניינים שאינם מדורגים, אך גם הם בנויים על צלע הר, ואשר הגישה אליהם בדרך כלל הינה דרך אחת הקומות האמצעיות והגישה לדירות הינה דרך חדר מדרגות (לעיתים גם עם מעלית) העולה לדירות שמעל הכניסה לבניין (מסומנות ב: 1+, 2+ וכדומה) והיורד לדירות מתחת לכניסה לבניין ( מסומנות ב: 1-, 2- וכדומה)

בנוסף לאמור לעיל לגבי מאפיינים שונים לכל סוג בניין, ישנם מתקנים או אזורים היכולים להופיע בכל סוג של בניין לדוגמא:

    • תיבות דואר
    • מערכת סולרית (בבניינים רבי קומות התקנות אינן מחייבות התקנה של מערכת כזו).
    • מערכת משאבות להגברת לחץ.
    • מעליות.
    • מערכות תאורה לאזורים השונים בבניין.
    • חניון תת קרקעי או על קרקעי.

כמו כן, בכל בנין נבדקים בנוסף גם המעטפת החיצונית של הבניין, חדרי המדרגות, שבילי הגישה לבנין, גג הבניין, מתקני אשפה וכדומה