עושים בדק בית

בית חדש ? יד שנייה ? – עושים בדק בית !

המרדף אחר בית חלומותיכם איננו נגמר ברגע שמצאת את הדירה המיוחלת. כעת עולה צורך ממשי בביצוע בדק בית מקצועי שילמד אתכם על מצבו ההנדסי של הבית.

זה נכון, תהליך מציאת בית יכול להיות ארוך ומייגע ולא פעם אנשים בטוחים שהם כבר מצאו את דירת החלומות שלהם אך לאחר בדיקה מקיפה של מומחה, הם מגלים כי רק מהבחינה השטחית הבית הוא מה שהם חשבו.

תכליתו של תהליך בדק הבית הוא לספק לרוכש או לשוכר הדירה הפוטנציאלי, זה שעומד להשקיע הרבה מאוד כסף, את תמונת המצב הנכונה ביותר הנוגעת למצב הבית או הדירה. באמצעות בדק בית תוכלו לדעת מה מצב הבית מהבחינה העמוקה והקריטית ביותר. מצב האינסטלציה, מצב החשמל, מצב הריצוף, הקירות, הבידוד, מצב הנכס עצמו ביחס לתקני הבנייה, האם יש אזהרות לבעל הנכס, האם בעל הנכס הוא אכן של מי שמציג עצמו כבעל הנכס ועוד.

ישנם ליקויי בניה המאפיינים דירות חדשות אך גם ישנם ליקויים שמאפיינים יותר דירות יד שנייה או בתים יד שנייה. אין זה אומר שלא ניתן למצוא חריגות וכשלים בדירות חדשות המאפיינות דירות ישנות יותר ולהפך, מה שחשוב זה להיערך היטב מראש לפני רכישת בית ולערוך ביקורת מבנים באמצעות חברות בדק בית איכותיות ומהימנות.

בדק בית לדירות יד שנייה

כאמור, קיימים מאפיינים מסוימים שניתן לפגוש אותם יותר בבואנו לרכוש בית מיד שנייה ומכאן עולה החשיבות על ביצוע בדק בית מקצועי. התופעות האלו משתנות בהתאם לגילו של הבית והיחס שקיבל מדייריו לאורך השנים – כלומר הם גם תוצר של טיב תחזוקת הבית לאורך זמן.

ליקויי בניה המאפיינים דירות יד שנייה הם על פי רוב בעיות בשלד של הבית או הבניין, סדקים, רטיבויות, חריגות בניה ושיפוצים שנעשו במהלך השנים ונעשו באיכות ירודה.

בדק בית לדירות חדשות

גם אם זה עומד בניגוד לאינטואיציה הטבעית של כל אחד, קיימת חשיבות בביצוע בדק בית גם במבנים חדשים. גם בתים חדשים לגמרי או דירות, צפויות לעבור בקושי רב את בדיקת בדק הבית המקצועית. במקרים כאלה על פי רוב יש להצביע באצבע מאשימה – לקבלן הבנייה שאחראי על בניית הבית, מאחר ועל פי רוב ליקויי בניה בדירות חדשות הם תוצר של חוסר הרמוניה בין הדרישות של תקני בנייה, חשמל, ביוב, אינסטלציה ועוד. בנוסף קיימת תופעה רווחת שבה מתגלית אי התאמה בין המפרט הטכני של הדירה לבין הדירה בפועל. גם עבודת בנייה באיכות ירודה יכולה להביא דירה חדשה להיכשל במבחן בדק בית, לסירוגין שימוש בחומרי בנייה שאינם איכותיים אף הוא יכול לחבל בסיכויי הדירה לעבור את המבחן הקפדני של המומחים.

אם כן, אנחנו רואים כי נודעת חשיבות גדולה מאוד לביצוע בדק בית יסודי לבית או דירה שברצונכם לשכור, קל וחומר כאשר מדובר בבית אשר אתם חפצים לרכוש. ראינו כי אין זה משנה אם מדובר בבית חדש או ישן – כל אחד מהם חשוף לכשלים ומחדלים הנדסיים, ורק עין מקצועית יכולה לאתר אותם בזמן הנכון.