שמאי להערכת נכסים טוב יותר

תחום השמאות הוא תחום העוסק בהערכת שווי בנכסים שונים – נכסים לצורך מגורים, לצורך השקעה, עסקי, בנייה ומלאכה ועוד. תפקידו של השמאי חשוב ביותר מאחר והוא זה שיכול לאמוד את מחיר הנכס שאתם רוצים לקנות בצורה הטובה ביותר. ספוילר: שימוש בשמאי יכול לחסוך לכם עד מאות אלפי שקלים במעמד הרכישה.

לא כל הנוצץ זהב

הפעם לא מדובר בשיר של עומר אדם ויש מצב שלא תצאו מאוהבים לאחר כל הסאגה הזו. בעת רכישת דירה שמאי מקרקעין יכול לעזור לנו לאמוד את מחיר הדירה בצורה הטובה ביותר, המון דירות אשר נראות לנו נוצצות על פניו מבחינה ויזואלית מתגלות כדירות הסובלות מנזקים רבים המשפיעים על שווי הנכס. זה יכול להיות כתוצאה מהזדקנות של הנכס, ליקווים כאלו ואחרים הנמצאים בנכס או תיקונים שעבר, בנייה אשר נמצאת בגדר בנייה לא חוקית וסיבות רבות נוספות שמורידות את ערך הדירה וגורמת לכם לשלם פחות.

 שמאי מהבנק VS שמאי פרטי

אחת השאלות הנשאלות ביותר בתחום השמאות הוא אם לקחת שמאי מטעם הבנק או שמא נקח שמאי פרטי. שמאי פרטי עלול לעלות לנו כמה מאות שקלים יותר משמאי שינתן לנו במעמד לקיחת משכנתא בבנק שלנו. אך אחד המשפטים שאנו מאמינים בו בעולם הבנקאות הוא – "הזול הוא היקר". אנו צריכים לזכור שהשמאי מגיע מטעם הבנק הוא שמאי "משוחד", השמאי מועסק על ידי הבנק ונטיותיו באופן טבעי ילכו יחד עם הבנק במטרה להעצים את הנכס ולקחת את כמות הכסף הגדולה ביותר שאפשר להרוויח מהעסקה.

לכן, ההמלצה שלנו היא להיעזר בשירותיו של שמאי פרטי. אמנם שירות זה יעלה לכם כמה מאות שקלים יותר משימוש בשמאי מטעם הבנק שלכם אך עם זאת יכול לחסוך לכם כסף רב ולהוזיל את ערך הנכס.

בחירת שמאי – מלאכת מחשבת של ממש

לא כל אדם המציג את עצמו כשמאי יעיד על אדם אמין ומקצועי החי את עולם הנדל"ן העכשווי ואת רוח התקופה, לכן כאשר אנו בוחרים שמאי עלינו לבקש המלצות מחוג לקוחותיו המעידות על סיפורי הצלחה – כך נוכל להבין מעט אודות מקצועיותיו ואמינותו של השמאי.