דו"ח ליקויי בנייה לקבלן

אתם מוכנים לעבור לדירה החדשה, חסכתם בשנים האחרונות מספיק על מנת להגיע לרגל המיוחל הזה. עם זאת, אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לבקש בתור קונים פוטנציאלים או בתור קבלנים הרשומים כאחראיים על פרויקט הוא דוח ליקוי בנייה.

דוח ליקויי בנייה – מבוא

כאשר אנו בודקים נכס אנו משתדלים לעבור על כל צורותיו של הנכס, בין היתר אנו בודקים את מערכות האינסטלציה והחשמל, מערכות האיטום, האם הבנייה עומדת בתקני הבנייה של תמ"א, עמידה בתקנים ישראליים שונים ועוד. בנוסף נבדקת גם התאמה בין המפרט המצוין לנכס אל מול הבנייה שנעשתה בפועל על מנת למצוא ליקויי בנייה שונים.

לאחר בדיקת הנכס בעל מקצוע אשר איתר את כל הליקויים הרלוונטים מציג דו"ח רלוונטי בנושא בדק בית על ידי הנדסאי מוסמך.

מה אמורה לכלול חוות דעת?

כאשר אנו מדברים על בדק בית וליקווי בנייה כל חברה מבצעת את הבדיקות הרלוונטיות שהיא מאמינה בהן, אנו מאמינים שיש מספר דברים שאי אפשר לוותר עליהם במהלך חוות דעת בתום בדק בית.

  1. אסמכתא משפטית – קובץ משפטי המרכז את כל ההבדלים בין תוכניות מתאר לבין התוכנית בפועל, ליקויי בנייה שנמצאו אשר נרשמו על ידי הנדסאי מוסמך.
  2. מה הם הליקויים – רשימה של כל הליקויים הרלוונטים במבנה
  3. מיקום – איפה הליקויים נמצאים במבנה, איך ניתן לתקנם ומה העלות המשוערת
  4. גיבוי משפטי – גיבוי של מסמכים הנדרשים כ-חוק המעידים על כך שתקלות אלו אכן אמורות להיות מאובחנות כ-ליקויים.
  5. עלויות – רשימה של כל העלויות הצפויות אל מול כל ליקויי.

חוות דעת הנדסית או ראייה משפטית?

כאשר אנו מדברים על בדק בית ואיתור ליקויי בניה אנו מדברים על 2 עיסוקים עיקריים, העיסוק הראשון הוא כמובן חוות דעת הנדסית המתבצעת לרוב לידי הקבלן על מנת שיוכל לקבל תמונת מצב אל מול כל הליקוים הרלוונטים ולתקנם במיידי. האפשרות השנייה היא לייחס לבדיקה זו חשיבות כראיה משפטית, בעל הבית ו/או הקבלן המבצע מסרב לתקן את הליקויים? חל דיסוננס בין מה שהובטח לכם בפועל למה שקיבלתם? דו"ח מהסוג הזה יכול להיות גם המייצג המשפטי שלכם.